torsdag 23 juni 2011

funderingar !

som vanligt så måste ju jag alltid grubbla på en massa saker när jag ska göra någe.
så likadant är det med detta !
att äta enligt vlcd , det är jobbigt, men det borde ge resultat !
och enligt vad jag kan läsa mig till på nätet så brukar det ge ett resultat på mellan 1 till 4 kilo per vecka i snitt.
så säg att jag kan gå ner 2 per vecka.
då är det minus 4 de här 2 veckorna då jag äter bara shakes.
sen går jag över till att äta tre shakes och en vanlig måltid. men måltiden ska vara fettsnål och nyttig och liten.
tillexempel en fruktsallad, eller en vanlig sallad med exempel ton fisk.
då överstiger man ju inte kcal intaget !
så då borde man i så fall fortsätta gå ner i samma takt. och i så fall så bör jag minska 12 kilo på de här 6 veckorna som denna kur ska hålla på.
så i så fall så har jag då bara ett kilo kvar att gå ner till mitt första delmål. vilket då innebär att jag kan köra en full vlcd kur till på typ två veckor innan jag ringer till kirurgen och bokar tid...
om det flyter på i denna takten så skulle jag bli överlycklig. för då skulle jag nå mitt mål i slutet av augusti.
och då skulle jag kanske till och med bli opererad under hösten !
fatta hur lycklig jag skulle bli!
men om jag har otur så går jag bara ner 1 kilo i veckan. under hela kuren. i snitt och då skulle det bli ca 6 kilo under de här veckorna och då har jag fortfarande 7 kilo till att ta bort. så då skulle jag behöva köra en 6 veckors kur till och då skulle jag inte nå mitt mål förrän i mitten av oktober typ.
och då är operationen långt bort känns det som ! suck !
jag tror ju inte att det kommer att gå smidigt för det gör det aldrig för mig !
men jag kan ju hoppas i alla fall !

vi tog en promenad tidigare idag och det känns i kroppen att man inte riktigt har samma ork som man brukar !
så lite kcal har jag förbrukat idag !
med både städning barn och promenad.
skulle va intressant att veta om jag låg på plus kant eller minus kant !
svårt allt det här med kcal och motion och vikt.
det är ett stort område.

ha de gott. nu ska jag ta lite bulljong och slänga mig i soffan !
men skriver i morgon igen !
och i morgon är det midsommar så då ska jag nog våga unna mig lite feta ost sallad och kött....
det ska bli super mumsigt !

puss och kram !

Inga kommentarer: